Suoraveto team

Uusia hankintoja teamille

Poutanen jäsen nro 5, aloitti uuden varustelukierteen lunastamalla itselleen nyt Saksan matkalta tilaamansa uuden Blaser R8:n. Halvaksi siis tuli Saksan reissu.

Uutta reissua tässä jo kuumeisesti suunnitellaan. Kunhan korona tästä hellittää ja matkat tulevat mahdolliseksi niin ainakin Zeissin ja Feinferkbaun tehtaat ovat suunnitelmissa. Zeissilta näytettiin jo vihrää valoa suunnitelmalle.

Jaki Sponsorit Aki ja Jussi
Mitali rohmut Otto ja Seppo Yhteensä Suoraveto team otti SM-kilpailuissa 37 mitalia!
Suoravetoteam sai SM-kilpailun yhteydessä uudet takit, sponsoreiden Eräjuvan, Jakin, Anchutzin ja tietysti teamin logolla.

Suoraveto teamin matka Saksaan

Suoraveto team toteutti kesällä 2019 ideoimansa matkan Saksaan. Tarkoitus oli alunperin tutustua Anschutzin tehtaaseen, mutta sisältöä kertyi sitten enemmän.

Matkaan lähti 15 innokasta teamin jäsentä. Kokoontuminen Helsinki-Vantaan lentoasemalle keskiviikkona 29.1.2020. Iltapäivä lennolla Stutgarttiin. Lentoasemalla teamia odotti kaksi vuokrattua minibussia. Pienen etsiskelyn jälkeen autot löytyivät ja matka jatkui Ulmiin joka toimi teamin tukikohtana matkan aikana.

Majoittuminen Intercity hotel Ulmiin. Nuoriso team etsi hyvän ravintolan ja sinne syömään. Palvelu oli todella ripeää ja ruoka hyvää sekä kohtuu hintaista.

Seuraavana päivänä torstaina heti aamiasen jälkeen tunnin matka Ulmista etelään Izny nimiseen kylään jossa on Blaserin tehdas. Tehtaalla saimme tutustua shooting cinemaan. Ampumaan emme kuitenkaan sattuneista syistä päässeet. Josh McByer esitteli teamille tehdasta. Kyllä oli hienoa.

Shootin cinema
Blaserin pääsisäänkäynnillä
Kalustoa testaamassa.

Iltapäivällä matka takaisin Ulmiin ja Waltherin tehtaalle. Tehtaalla saimme tutustua itse tuotantoon ja waltherin museoon.

Walther Carbon ilmakivääri ja legendaarinen James Bondin ase vähän kullalla höystettynä

Perjantaina 31.1.2020 oli vuorossa Anschutzin tehdasvierailu ja käynti Peter Fortnerin tehtaalla.

Anschutz sijaitsi Ulmissa viiden minuutin ajomatkan päässä hotellilta. Tehtaalla saimme nähdä miten suoraveto teamin aseet tehdään. Tehtaalle veimme kiitokseksi teamin t-paidan.

Ylhäällä vasemmalla koeampumaradalla. Vasemmalla ryhmäkuva aulassa ja ylhäällä Joakim ja Joni

Päivällä ajoimme Peter Fortnerin tehtaalle Rohrdorfiin, matkaa sinne kertyi 230 km suuntaansa. Matka sujui saksalaista moottoritietä pitkin niin joutuisasti että äänikään ei ehtinyt takapenkiltä kuskinpaikalle.

Peter Fortner on suunnitellut ja kehittänyt Fortner suoravetolukon.

Peterin poika opetti meille miten Fortnerin lukko puretaan, kasataan ja huolletaan. Markku ja Heikki opissa.

Maisemat Rohfdorfissa oli upeat

Lauantaina 1.2.2020 oli reissun viimeinen päivä. Aamiaisen jälkeen rauhallisempaa siirtymää Stuttgarttiin jossa vierailimme Mersedeksen museolla. Muutama mersumieskin oli mukana. Museossa oli kulkupelit hevoskärrystä formuloihin.

Illalla lento Helsinkiin. Suoralento joka meille oli varattu, peruttiin. Pienen epätietoisuuden jälkeen meille järjestettiin korvaava lento Frankfurtin kautta Helsinkiin. Matka-aika venyi pari tuntia. Helsingissä oltiin takaisin 2.2.2020 klo 00.50.

Mersun museo oli näkemisen arvoinen

Kiitos matkaseurasta koko teamille. Uusia reissuja odotellessa.

Suoraveto teamiin uusia jäseniä

Jäsen 20. Juhana Niku-Paavola jäsen jostain etelästä.

Jäsen 21. Matti Puustinen Kuopiosta. Matti suoravetää vasemmalta. Teamin kolmas vasuri.

Jäsen 22. Matti Räsänen Siilinjärvi. Ase vielä kaukana Saksan maalla, mutta lukon nuppeja löytyy jo kaapista kaksin kappalein.

Juhana harjoittele tässä palkintojen vastaanottamista, sitä pitää harjoitella sillä on juuri hankkinut aseen jolla alkaa palkintoja tulla solkenaan.
Matti Puustinen Kuopiosta, Y75 sarjan mitalit uusjakoon!
Matti Räsänen Siilinjärvi. Sarjan vaihdon jälkeen heti aluemestariksi!

Teamiin uusi jäsen.

Jäsen numero 19 on Onni Joenkaari Posiolta. Onni sai aseensa Ikaalisten SM-kilpailun yhtyedessä.

Kuva Markku Jetsonen

Kuvassa Onni keskellä, oikealla Joni "Mörkö" Saariniva.

Suoravetotiimin tapaaminen

Riistamaaliampujista koostuva Anschutz suoravetotiimi kokoontui 16.9.2018 Kuopioon ensimmäiseen yhteistapaamiseen. Tiimiä yhdistää suoravetolukkoinen Anschutz 1727 fortner kaliiperissa .17 hmr tai .22 lr. varustettuna mielellään vielä hiilikuitutukilla.

Ohessa kuvia tapaamisesta.

Kuvat: Liisa Kudjoi